2012年5月12日星期六

踏上巫统大集会的不归路

插播下:原来霹雳州还有出息巫统大集会的巴士撞罗里,结果罗里内的夫妇不治。因为这集会的死亡人数攀升中!

我想如果不是临时临急,不会闹出人命。因为我相信,一些上路的巴士是有问题的,或者司机状态也不太好;否则今天出席巫统大集会的不会踏上不归路。

我原本没留意不是一辆而是两辆,还记得我在染整厂工作,我看到品质出现严重问题的沙龙,我老顶CEO说别管他,这些是国阵用来送当地选民的,免费的东西,没有的退还。

可想而知,国阵赶出来的货色不会是好货,因为态度不够认真。

但是,上两次干净选举大集会,我以为这次没警察,没催泪弹会没事情,但是就是还要搞出人命!仓促与监管不足,就因为一场大集会导致的伤亡竟然让人咋舌!

星洲短讯写着:2辆载有80名巫统党员的巴士,凌晨在南北大道靠近芙蓉新拉旺路段,与拖格罗里碰撞,醸一死77伤惨剧!

也就是说才3人没事,这是严重的不只是一辆,是两辆出现问题的意外。

依据Berita Harian online的新闻



http://www.bharian.com.my/bharian/articles/1maut_78cederanahas2basdantreler/Article

1maut, 77 cedera nahas 2 bas dan treler


2012/05/12

KEMALANGAN membabitkan bas dan sebuah treler di KM258.8 Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan berhampiran Plaza Tol Port Dickson, awal pagi tadi.
SEREMBAN: Seorang wanita warga emas maut, manakala 77 lagi cedera dalam kemalangan membabitkan dua buah bas dan sebuah lori treler di Kilometer 258.8 Lebuh Raya Utara Selatan arah Selatan berhampiran susur keluar ke Port Dickson, di sini awal hari ini.

Roha Dol, 79, ahli Wanita UMNO Batu Pahat, meninggal dunia semasa menerima rawatan di Hospital Tuanku Ja'afar di sini akibat kecederaan di kepala dan badannya.
Pengarah hospital berkenaan, Dr Jaafar Che Mat, berkata mangsa disahkan meninggal dunia 5.40 pagi. Semua yang cedera pula dirawat sebagai pesakit luar di hospital itu.
Dalam kejadian 2.58 pagi itu, dua bas berkenaan yang membawa ahli UMNO, dalam perjalanan ke Melaka dan Batu Pahat, Johor, selepas menghadiri sambutan ulang tahun UMNO ke-66 di Stadium Nasional, Bukit Jalil, di Kuala Lumpur malam tadi.

Jurucakap polis berkata, siasatan awal mendapati bas yang membawa 40 ahli Puteri UMNO dari kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Berang, Terengganu, ke Melaka, melanggar belakang sebuah treler ketika tiba di tempat kejadian.

Katanya, sebuah lagi bas yang membawa 44 ahli UMNO pulang ke Batu Pahat pula gagal mengelak bas di hadapan itu lalu melanggar bahagian belakang.

Pegawai Turus Trafik Negeri, ASP Abd Halil Hamzah, ketika dihubungi berkata semua mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ja'afar, di sini untuk menerima rawatan.
Seorang mangsa, Mohd Hafizan M Senin, 30, ketika ditemui berkata, sewaktu kejadian dia sedang tidur dan terjaga apabila terdengar dentuman akibat pelanggaran itu.

Dia yang menaiki bas belakang, tercampak ke tengah bas dan mengalami kecederaan ringan.

"Saya berada dalam bas di belakang apabila tersedar saya nampak dua bas dengan sebuah lori sudah berlanggar dan saya nampak ada cedera, ada yang teruk juga," katanya.

Seorang lagi mangsa, Raja Sulaiman Busu, 59, berkata, ketika kejadian kebanyakan penumpang sedang tidur sebelum dikejutkan dengan kejadian itu.

"Bagaimanapun saya bersyukur kerana saya tidak mengalami kecederaan," katanya.

Turut hadir melawat mangsa di hospital adalah Anggota Parlimen Parit Sulong, Datuk Noraini Ahmad. - BERNAMA

没有评论: